Téměř dva roky komplikovaly práce na křižovatce silnic I/35 a III/01877 u Zubří řidičům život. To už ale neplatí. Dopravní uzávěry jsou minulostí a provoz se oproti stavu před rekonstrukcí výrazně zlepšil. „Došlo k odstranění dopravní závady, která znemožňovala bezpečné odbočování vozidel vlevo ve směru do Zubří a také plynulý výjezd z obce, kdy vozidla zůstávala stát v rámci přednosti v jízdě v nebezpečném pásmu železničního přejezdu,“ přiblížil ředitel zlínské správy Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Karel Chudárek s tím, že cena díla se vyšplhala na téměř devadesát milionů korun.
Křižovatka je vybavena semafory, které jsou spárovány se signalizací na železničním přejezdu. V provozu jsou světla čtyřiadvacet hodin denně.
Stavba byla komplikovaná, silničáři museli o patnáct metrů posunout koryto řeky Bečvy. Problematické bylo také založení nové opěrné zdi, která celou křižovatku drží. „Podloží nebylo takové, jak nám ukazovaly sondy. Byly tady mnohem větší balvany, které nám znemožňovaly vrtání pilot. Museli jsme zintenzivnit činnost, abychom stihli termín dokončení stavby,“ vysvětlil Karel Chudárek.
Křižovatka byla otevřena ve čtvrtek 3. srpna. Několik měsíců před termínem. A nakonec ani dopravní omezení nebyla tak dramatická, jak se čekalo. Zdržení se většinu času počítalo spíše v minutách, než v desítkách minut. „Nejhorší byly kolony v době budování napojovacích míst a při pokládce asfaltu, snažili jsme se v té době ale pracovat co nejrychleji,“ řekl ředitel zlínské správy ŘSD.
„Je to vydechnutí, protože uzavírky byly omezující. Když se ale realizuje takové dílo, člověk s tím musí počítat. A ty útrapy za to stály. Zvýšila se bezpečnost a výjezd i výjezd ze Zubří jak na Valašské Meziříčí, tak na Rožnov,“ poznamenal starosta Zubří Lubomír Vaculín.
O potřebě nové křižovatky u Zubří se mluvilo deset let před zahájením prací. Posledních pět let se rekonstrukce připravovala intenzivně. Silnice I/35 totiž tvoří významný silniční tah zabezpečující propojení Valašského Meziříčí se Slovenskem a přes komunikaci I/58 také s Ostravou. Cesta má velký význam nejen pro vnitrostátní, ale také pro mezinárodní dopravu, kdy je zařazena do sítě mezinárodních silnic pod označení E442 a představuje nejdůležitější silniční tah v regionu směrem na hranici se Slovenskou republikou.
„Z výsledku mám velkou radost, protože to bylo rizikové místo. Silnice mezi Meziříčím a Rožnovem je přivaděčem do významné turistické oblasti, a protože cestovní ruch zaznamenává v posledních letech ohromný růst, bylo toto místo vyloženě nebezpečné,“ uvedl hejtman Zlínského kraje Jiří Čunek.